ALDI
Wij Nederlanders houden van koopjes. Nergens anders ter wereld wordt een compliment over nieuwe schoenen beantwoordt met: ‘Ja, in de uitverkoop gekocht!’ Toch werd winkelen bij ALDI nog gezien als iets dat je niet voor je lol deed. En dat zag de discounter terug in hun marktaandeel.
Wij ontwikkelden een merkcampagne waarmee ALDI weer de supermarkt is geworden waar je met plezier naartoe gaat. En zorgden voor het hoogste marktaandeel in 5 jaar.
Fans van voordeel
We introduceerden het thema ‘Fans van Voordeel’. Fans van Voordeel gaat over die koopjesmentaliteit die we allemaal delen. Of je al bij ALDI winkelt, of werkt, of er voor het eerst komt. Met de klanten in de hoofdrol en de winkel als domein leggen we focus op het verbeterde assortiment, kwaliteit, prijs én de winkels.
Zoals pubers voor verse producten.
Een jonge vader voor de XXL-aanbiedingen.
En rijkelui voor de prijswinnende producten.
360 graden campagne
De merkstrategie is over de hele linie doorgetrokken. Voor ALDI doen we echt alles! Naast de TV-commercials produceren we ook social video’s, radiocommercials, social content, online banners én de winkelfolder.
A.I. stem
En zelf hielpen we ook mee om de kosten laag te houden.
Zo werd de dure voice-over vervangen door een A.I. stem.
ALDI ziet het aantal klanten flink toenemen. Die ook nog eens gemiddeld meer producten kopen. Daarbij gaat de kwaliteitsperceptie omhoog. Met als resultaat het hoogste marktaandeel in 5 jaar.



