Merkcampagne
OHRA

Ja, dat is OHRA

OHRA verandert na 10 jaar van campagnegrid. Hiermee wil OHRA haar nieuwe merkstrategie 'positief verrassen' tot uiting brengen. In de campagne wordt dit samengevat met de nieuwe merk pay-off 'Ja, dat is OHRA', de perfecte conclusie na elke verrassend positieve ervaring met de verzekeraar.

Over OHRA
OHRA bestaat al sinds 1925. Bij OHRA regel je je verzekeringszaken eenvoudig, gemakkelijk en zonder onnodig gedoe.
Wat hebben we gedaan?
Nieuw logo, nieuwe huisstijl, nieuw campagnegrid.
Ontmoet Roos & Matthijs

Het nieuwe OHRA koppel Roos & Matthijs schieten bij het minste of geringste in de stress. De spectaculaire doemdenkscenario's van het stel zorgen voor aandacht en impact. Terwijl er uiteindelijk niets gebeurt omdat OHRA het issue natuurlijk al voor ze heeft opgelost.

Roos & Matthijs in 3D

Van Roos en Matthijs zijn er ook 3D avatars ontwikkeld. Op deze manier kunnen ze van alles meemaken zonder dat daar een dure videoproductie voor nodig is. Deze geanimeerde video's werken perfect voor online campagnes en als tag-ons.

Het logo is voor het eerst in 40 jaar gerestyled. Dat gebeurde in samenwerking met Shift: de designtak van Joe Public in Johannesburg.

Type campagne
#360
#nieuwehuisstijl
#3D-animatie

Case overzicht

Spectaculaire eigentijdse campagne

UITDAGING

OPLOSSING

RESULTATEN

Een nieuw campagnegrid met bijpassende nieuwe huisstijl, logo en pay-off die de nieuwe merkstrategie ('positief verrassen') tot uiting brengt.

De introductie van een nieuwe koppel, Roos en Matthijs, die bij het minste of geringste in de stress schieten. De spectaculaire doemdenkscenario's van het stel zorgen voor aandacht en impact. Gelukkig lost OHRA alle mogelijke issues op voordat het echt misgaat. Samengevat in de pay-off: 'Ja, dat is OHRA'.
De nieuwe huisstijl en het nieuwe logo zijn gemaakt door Shift; de designtak van Joe Public in Johannesburg.

De allereerste campagnevideo 'Maffia' werd meteen beter getest dan de eerdere campagne. Onderzoek toont ook aan dat de nieuwe campagne de nieuwe merkstrategie goed overbrengt en eigentijdser wordt gevonden.