BUUT

BUUT is een gloednieuwe bank die jongeren helpt om beter met geld om te gaan. Hoe? Met potjes waarmee ze leren budgetteren.

Dat gaat niet in één keer goed, natuurlijk. Helemaal niet erg. Want van fouten maken leer je. Daarom bedachten wij het campagnethema: Maak er een potje van.

We werkten dit uit in een campagne die bij zowel jongeren als hun ouders aanslaat.

De keuze voor een nieuwe bank maken ze namelijk samen.

De bank die het een Tikkie anders doet

Dat BUUT geen gewone bank is, is duidelijk. Het is dan ook van de makers van de Tikkie. Maar naast de handige potjes heeft BUUT nog vele andere innovatieve features. Dat hebben wij verwoord in de pay-off De bank die het een Tikkie anders doet

Een ideale kapstok om al die features onder de aandacht te brengen. Zoals te zien in de campagne.

360 graden campagne

De 360 graden campagne is opgebouwd volgens het touch, tell & sell-principe.

In de touch-laag zetten we onder andere video’s en radiocommercials in.

Uitlegvideo’s

In de tell-laag gaan we dieper in op de verschillende features.

Dat doen we onder andere met deze serie korte animaties.

Conversie

In de sell-laag sturen we op downloads. Dat doen we met banners en social ads. Het effect wordt continu live gemeten door onze partner Springbok.

Andere uitingen

Ook zijn we verantwoordelijk voor een bomvolle beeldbank met frisse fotografie. En het meedenken over de social content en branded content formats.