Take-Away Advertising

Nieuws

Werk

GAMMA Billboat
GAMMA Billboat

DE 7 GANGEN VAN JOE PUBLIC

Bij Joe Public bieden we Take-Away advertising. Net als in een Take-Away restaurant zijn onze prijzen voor iedereen zichtbaar op een menukaart in ons bureau. We hebben zo'n 15 gerechten op ons menu. De menukaartprijzen zijn hetzelfde voor elke klant en zo'n 25% goedkoper dan de Top 10-reclamebureaus waar we onszelf graag mee vergelijken. Op ons menu staan traditionele gerechten zoals radio- en tv-campagnes, culinaire gerechten als een Quattro Stagioni sessie, een 'All you can eat'-campagne en natuurlijk de specialiteit van het huis: ons 'Verrassingsgerecht'. Welk gerecht je ook neemt, je kunt altijd rekenen op onze 7 beloftes. We noemen ze de 7 gangen van Joe Public.

1. ELKE KLANT IS EN BLIJFT ONZE BELANGRIJKSTE KLANT

Take-Away Advertising betekent dat iedere adverteerder (hoe groot of klein ook) naar binnen kan lopen en iets kan bestellen van onze menukaart. Dat is uniek. Maar wat nog unieker is in reclameland: wij geloven dat we klanten moeten blijven ‘verdienen’. Je zit daarom nooit vast en kunt het volgende project gewoon ergens anders onderbrengen. Als je dat wilt tenminste, want wij zullen er natuurlijk alles aan doen om je te laten blijven zitten!

2. GEEN CREATIEVE PITCHES, DUS ZIJN ONZE KLANTEN BETER AF

Joe Public is het enige bureau in Nederland dat niet meedoet aan creatieve pitches. Omdat die pitches heel veel tijd kosten. En die tijd behoort toe aan onze klanten. Door niet mee te doen aan tijd- en geldverslindende pitches kunnen we onze prijzen laag houden en kunnen we veel sneller werken. Zo heb je voor het totaal aan pitchvergoedingen bij Joe Public al je campagne. En in een fractie van de tijd.

3. HAUTE CUISINE RECLAME, TAKE-AWAY PRIJS

Joe Public is dus aanzienlijk voordeliger dan de traditionele topbureaus in Nederland door niet te pitchen. Maar we besparen nog meer. Zo combineren we intern bepaalde functies, doen we niet aan maandelijkse fees, hanteren we geen mark-ups op inkopen en zijn ook andere dure grappen taboe! Kortom, we doorbreken nogal wat conventies in de reclamewereld. Onze Take-Away prijzen staan op onze menukaart en zijn voor iedereen gelijk. Iets bestellen dat niet op de kaart staat? Dat kan, dan maken we een scherpe prijs. Laat 1 ding wel duidelijk zijn; de manier waarop wij voordeliger kunnen werken heeft geen enkele invloed op de kwaliteit. Topkwaliteit van het werk staat bij Joe Public voorop! We noemen het zelf Haute Cuisine reclame voor een Take-Away prijs.

4. PRESENTATIE STRATEGIE EN CONCEPT EEN WEEK NA BRIEFING

Doordat we meer koffie dan tijd verspillen, kunnen we altijd binnen één week na briefing presenteren. Dankzij onze vaste menuprijzen hoeven we onze tarieven nooit kunstmatig op te schroeven door maar zo lang mogelijk over elk project te doen. Elke week weer focussen we 100% op het ‘echte werk’. Door dingen efficiënt te plannen en een hands-on mentaliteit te vragen van onze strategen, creatieven en accountmensen lukt het ons gegarandeerd om onze deadlines te halen. Iedere keer weer.

5. VERGADERZAAL MET 4 STOELEN + 1 BANKJE

Hoe groot Joe Public ook zal worden, onze vergaderzaal zal altijd maar 4 stoelen hebben en 1 oranje bank. Hoe minder zielen hoe meer vreugd. Als je tenminste efficiënt wilt werken. En dat willen we. Daarom zullen er van onze kant nooit meer dan 4 personen aanschuiven. Blijven er nog 4 zitplaatsen over voor u. Maar u hoeft ze niet allemaal te gebruiken hoor. Doen wij ook niet, als het niet echt nodig is.

6. JOE PUBLIC UNITED

Door gebruik te maken van zusterbureau Joe Public in Johannesburg (‘Agency of the Year’ trouwens) zijn we flexibel en kunnen we kosten laag houden. Dankzij aantrekkelijke Zuid-Afrikaanse tarieven kunnen we bijvoorbeeld Haute Cuisine ‘Design’ aanbieden voor een Take-Away prijs. En tv-commercials kunnen wij goedkoper dan elk ander bureau in filmland Zuid-Afrika produceren. Ideaal gezien de tegengestelde seizoenen, het ontbreken van een jetlag en de enorm hoge kwaliteitsstandaard van de Zuid-Afrikaanse filmindustrie. Het is onze ambitie om elk jaar een nieuwe Joe Public te verwelkomen in ons wereldwijde Joe Public United netwerk van onafhankelijke bureaus.

7. HEEL-GOED-GELD-TERUG GARANTIE

We maken graag spraakmakend werk. En dat is ons ook wat waard. Goede reclame voor u is namelijk ook goede reclame voor ons! Want daar komen weer nieuwe klanten op af. Daarom krijgt u als uw werk bekroond wordt met een Lamp, Effie, Gouden Loeki of Leeuw een dag gratis onze creatieve directie ter beschikking voor iets onalledaags. Een afscheidscadeau voor een collega? De kerstkaart bedenken? De koffie op kantoor rondbrengen? Wees creatief!